Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009

Οι προτάσεις για το νέο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ...

http://www.dentnews.net/wp-content/uploads/2009/08/%CE%92%CE%91%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3-%CE%91%CE%95%CE%99-%CE%A4%CE%95%CE%99-2009.jpg
...αποκαλύφτηκαν από τον εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), όπου διεξήχθη ο διάλογος για τις αλλαγές στην παιδεία.

Στη χθεσινή του συνεδρίαση το ΣΠΔΕ διατύπωσε τις τελικές προτάσεις για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο. Ο πρόεδρός του Γιώργος Μπαμπινιώτης θα παραδώσει αύριο το 18σέλιδο πόρισμα στην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, η οποία -όπως έχει δηλώσει- θα το λάβει υπόψη της στην επόμενη φάση του διαλόγου που θα διεξαχθεί στα πλαίσια του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

Στο πόρισμα του ΣΠΔΕ διατυπώνονται πολλές και διαφορετικές απόψεις για το ζήτημα της πρόσβασης. Για ευνόητους λόγους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει εκείνη του κυβερνώντος κόμματος, όπως αποσαφηνίστηκε από τον Βασίλη Κουλαϊδή στη χθεσινή συνεδρίαση.

Συγκεκριμένα, το ΠΑΣΟΚ προτείνει να καθιερωθεί το εθνικό απολυτήριο ως «διαβατήριο» για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Για τη λήψη του απολυτηρίου θα διεξάγονται εξετάσεις με διαδικασίες αντίστοιχες των πανελλαδικών και με θέματα που θα επιλέγονται από μεγάλη τράπεζα θεμάτων.

Οι βασικότερες διαφορές με το σημερινό σύστημα θα είναι οι εξής: α) Ο νέος θα εισάγεται όχι σε τμήμα, αλλά σε σχολή. β) Τα ίδια τα ιδρύματα θα προσδιορίζουν τα μαθήματα και τους συντελεστές βαρύτητας που θα λαμβάνουν υπόψη τους για την εισαγωγή. Για παράδειγμα, η Φιλοσοφική του α’ πανεπιστημίου θα μπορεί να λαμβάνει υπόψη της μόνο τις επιδόσεις των υποψηφίων στην Εκθεση και τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ το β’ πανεπιστήμιο θα συνυπολογίζει και τις βαθμολογίες στα Νέα Ελληνικά και την Ιστορία. γ) Κάθε υποψήφιος θα μπορεί να βελτιώσει τη βαθμολογία του στο εθνικό απολυτήριο ύστερα από νέες εξετάσεις.

Αντίθετα με το «καυτό» θέμα της πρόσβασης, στο πόρισμα του ΣΠΔΕ παρατηρείται σύγκλιση απόψεων όσον αφορά τα ουσιαστικά ζητήματα της εκπαίδευσης. Ετσι, μεταξύ άλλων, προτείνεται η καθιέρωση διετούς υποχρεωτικού νηπιαγωγείου, επέκταση μέχρι τις 4.00 μ.μ. του σχολικού ωραρίου έως και το Γυμνάσιο, νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, δραστικό περιορισμό της διδακτέας ύλης, καθιέρωση εθνικών μαθησιακών στόχων, ελευθερία του δάσκαλου στην επίτευξή τους κ.ά.

espresso
jose

0 Δώσε χαστούκι:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε το θεμα που διαβασατε;

Share