Σοβαρή βλάβη στην ακοή του οδηγού και των συνεπιβατών του μπορεί να προκαλέσει η οδήγηση ενός ανοικτού (κάμπριο) αυτοκινήτου, όπως προειδοποίησε μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Η οδήγηση ενός κάμπριο, με κατεβασμένη την οροφή και με ταχύτητες της τάξης των 80 - 112 χλμ., εκθέτει τα αυτιά σε επίπεδα ήχου που πλησιάζουν αυτά ενός τρυπανιού. Η συχνή έκθεση των αυτιών σε αυτά τα επίπεδα ήχου, που προέρχεται από το συνδυασμένο θόρυβο της μηχανής του αυτοκινήτου, της οδικής κυκλοφορίας και του ανέμου, μπορεί να προκαλέσει μέχρι και μόνιμη απώλεια ακοής, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ωτορινολαρυγγολογίας "Otolaryngology - Head and Neck Surgery", σύμφωνα με το BBC, συστήνει στους οδηγούς των "κάμπριο" να φοράνε στα αυτιά τους κάποια προστατευτικά, όπως κάνουν μερικοί μοτοσικλετιστές ή έστω να έχουν ανεβασμένα τα παράθυρά του αυτοκινήτου τους.
Οι επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα θορύβου στα αριστερά και στα δεξιά του οδηγού, όταν τρέχει με 80 έως 112 χλμ., και διαπίστωσαν ότι φτάνει τα 88 - 90 ντεσιμπέλ (καμία φορά μέχρι και τα 99), αρκετά πάνω από τα 85 ντεσιμπέλ που οι γιατροί γενικά συμφωνούν ότι αποτελούν το κατώφλι μετά το οποίο υπάρχει κίνδυνος για μόνιμη απώλεια ακοής.
Συγκριτικά, ένα ήσυχο δωμάτιο τη νύχτα έχει 20 ντεσιμπέλ, σε μια συνήθη συζήτηση αναπτύσσονται 60 ντεσιμπέλ, σε ένα πολυσύχναστο δρόμο 70 ντεσιμπέλ, όταν οι άνθρωποι φωνάζουν, ο θόρυβος φτάνει τα 80 ντεσιμπέλ, ένα τρυπάνι "βγάζει" 110 ντεσιμπέλ κι ένα αεροπλάνο που απογειώνεται 130 ντεσιμπέλ.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι ακόμα και όταν οι οδηγοί των κάμπριο οδηγούν εκτός ώρας αιχμής της οδικής κυκλοφορίας, τα ντεσιμπέλ στα αυτιά τους φτάνουν τα 80 - 90, ενώ όταν τουλάχιστον ανεβάζουν και τα δύο παράθυρα (οδηγού και συνοδηγού|), έχοντας πάντα ανοικτή την οροφή, ο θόρυβος πέφτει στα 82 ντεσιμπέλ.
Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η ζημιά στα αυτιά γίνεται βαθμιαία και το αποτέλεσμά της μπορεί να γίνει αισθητό μόνο έπειτα από χρόνια - όταν πια είναι αργά.
ethnos
Anto
0 Δώσε χαστούκι:
Δημοσίευση σχολίου