Ο Σεμπάστιαν Φέτελ νίκησε στον πρώτο αγώνα της ξεχωριστής πίστας του Άμπου Ντάμπι. Ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ τερμάτισε στη δεύτερη θέση, ενώ ο παγκόσμιος πρωταθλητής Τζένσον Μπάτον, ήθελε να πιστοποιήσει την ικανότητά του και το κατάφερε καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση.
Το πράσινο φως ανάβει, τα μονοθέσια φεύγουν για να ξεκινήσει το τέλος του φετινού και αναπάντεχου πρωταθλήματος. Υπό το βλέμμα 50.000 θεατών ο πρωταθλητής Τζένσον Μπάτον είχε να αποδείξει την αξία του. Ο πρώην προκάτοχος του τίτλου, Λιούις Χάμιλτον ήθελε να στείλει το μήνυμα: ότι δεν έχει σταματήσει να λάμπει το άστρο του και στο… βάθος το νέο πρόσωπο που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στη Formula 1 τα επόμενα χρόνια, ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ήθελε να εισπράξει ο τελευταίο χειροκρότημα στο πέσιμο της αυλαίας του φετινού πρωταθλήματος.
H ατυχία φέρνει χαμόγελα
Σε ένα συναρπαστικό αγώνα δεν θα μπορούσαν να μη λείψουν και τα ευτράπελα. Εξάλλου, στο φετινό πρωτάθλημα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα φαβορί να αποχωρούν και τα αουσάιντερς να μετατρέπονται σε θριαμβευτές.
Αρχικά, η εκκίνηση δεν έκρυβε μεγάλες εκπλήξεις. Ο Χάμιλτον κράτησε την πρώτη θέση, εκκινώντας από την pole position και οδηγούσε την κούρσα μέχρι τον 35ο γύρο. Εκεί ο Βρετανός αντιμετώπισε πρόβλημα στο πίσω δεξί τού φρένο και αναγκάστηκε να αποχωρήσει πριν καλά καλά συνειδητοποιήσει ότι ο τελευταίος αγώνας του ανήκει.
Κάπου εκεί άρχισαν να μεγαλώνουν τα χαμόγελα στην ομάδα της Red Bull και της Brawn GP. O Φέτελ δεν ήθελε να πάρει απλά ένα καλύτερο αποτέλεσμα από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο, προκειμένου να κατακτήσει τη δεύτερη θέση. Έπρεπε να αποδείξει ότι αν δεν υπήρχε ο εξαιρετικός Τζένσον Μπάτον, η πρώτη θέση θα είχε κατακτηθεί από εκείνον.
O Μαρκ Γουέμπερ και αυτός με τη σειρά του ήθελε να κλείσει τη χρονιά με ακόμα ένα βάθρο. Έτσι και αλλιώς ο Γερμανόλς ήταν ευδιάθετος, είχε χιούμορ όλο το Σαββατοκύριακο και ήταν στο χέρι του για το αν θα τερμάτιζε στις πρώτες θέσεις.
Προκαθορισμένος νικητής
Στον 36ο γύρο ο Φέτελ μπάινει στα pit stop για ανεφοδιασμό. Η έξοδος του τον βρίσκει μπροστά από τον Χάμιλτον, ο οποίος ήδη μετρούσε αντίστροφα για την αποχώρησή του. Από εκείνο το σημείο ο πιλότος της Red Bull ήταν εκείνος που οδηγούσε την κούρσα, με τον Μαρκ Γουέμπερ να τον ακολουθεί. Η 2η ομάδα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών έκλεισε την χρονιά πρώτη.
Η Brawn GP με τη σειρά σίγουρα θα ήθελε να κλίσει την χρονιά, βλέποντας τον Μπαρικέλο στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Ο Βραζιλιάνος τερμάτισε στη θέση από όπου ξεκίνησε, την τέταρτη.
Ο Τζένσον Μπάτον θα μπορούσε να έχει φύγει από την πίστα του Άμπου Ντάμπι ακόμα και με τη δεύτερη θέση αλλά η συναρπαστική του μάχη με τον Μαρκ Γουέμπερ στον τελευταίο γύρο του αγώνα δεν του αποκόμισε κάτι καλύτερο από την τρίτη θέση. Βέβαια μικρή σημασία έχει για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος απέδειξε πόσο επαγγελματίας είναι μέσα από την οδήγησή του. Ο Βρετανός πίεζε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Βρετανικό χρώμα στο φιλανδικό απόηχο
Ο Ράικονεν βρέθηκε στην 11η θέση του grid, ενώ ο συμπατριώτης του Κοβαλάινεν στη 13η.
Ο Ράικονεν δεν θα συνεχίσει στην Ferrari του χρόνου αφού τη θέση του έχει πάρει ο Φερνάντο Αλόνσο, ενώ όλα δείχνουν πως και ο Κοβαλάινεν δεν θα βρίσκεται στα ασημένια βέλη τη νέα; Χρονιά. Μάλιστα, ο Κίμι έχει δηλώσει πως αν συνεχίσει να τρέχει στη Formula 1 θα το κάνει μόνο πίσω από το κάθισμα της McLaren. O Μάκινεν, η παλιά δόξα της τρίτης ομάδαε στην κατάταξη των κατασκευαστών, σε τελευταίες του δηλώσεις είχε εκφράσει την απόψη του πως ο Κοβαλάινεν δεν θα πρέπει να φύγει, αφού με τον Χάμιλτον συνθέτουν ένα εξαιρετικό ζυγάρι.
Ν ικητής από αυτή τη μάχη ήταν ο Κοβαλάινεν, ο οποίος με το δικό του τρόπο είπε στην ομάδα του να μην ψάχνει για τον αντικαταστάτη του, μιας και μπορεί να ποντάρει πάνω του στο νέο πρωτάθλημα.
"Σαμουράι" ο Κομπαγιάσι
Ο Ιάπωνας πιλότος της Williams, Καμούι Κομπαγιάσι, εκμεταλλευόμενος τον τραυματισμό του Τίμο Γκλοκ, πραγματοποίησε δύο εξαιρετικές εμφανίσεις. Μάλιστα, κατάφερε στη δεύτερη του εμφάνιση να πιέσει ασφυχτικά τον Τζένσον Μπάτον και λίγο πριν μπει στα pit είχε φτάσει μέχρι και στην τέταρτη θέση. Η έξοδος του, όμως, τον έριξε αισθητά, γεγονός που δεν του απαγόρευσε να πανηγυρίσει και την 6η θέση, παίρνοντας και τους πρώτους του βαθμούς (3) στη Formula 1.
Τραγέλαφος ο Αλγερσουάρι
Ο Ισπανός φύλαγε το πιο κωμικό γεγονός της χρονιάς για το τέλος. Στον 28ο γύρο ο πιλότος της Toro Rossο, ενώ κατευθυνότανε στα pit σταμάτησε στην ομάδα της Red Bull. Ενώ λίγο αργότερα εγκατέλειψε, λόγω έλλειψης καυσίμων. Γεγονός που διαψεύστηκε αργότερα, λέγον τας ότι υπήρχε μηχανικό πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η τελική κατάταξη:
1. Φέτελ, Red Bull 1:43.793
2. Γουέμπερ, Red Bull +17.8
3. Μπάτον, Brawn GP +18.4
4. Μπαρικέλο, Brawn GP +22.7
5. Χάϊντφελντ, BMW +26.2
6. Κομπαγιάσι, Toyota +28.3
7. Τρούλι, Toyota +34.3
8. Μποεμί, Toro Rosso + 41.2
9. Ρόσμπεργκ, Williams +45.9
10. Κούμπιτσα, BMW +48.1
11. Κοβαλάϊνεν, McLaren +52.7
12. Ράικόνεν, Ferrari +54.3
13. Νακαζίμα, Williams +59.8
14. Αλόνσο, Renault +69.6
15. Λιουίτσι, Force India +94.4
16. Φιζικέλα, Ferrari + 1 γύρος
17. Σούτιλ, Force India + 1 γύρος
18. Γκροσεάν, Renault +1 γύρος
19. Χάμιλτον, McLaren
20. Αλγκουερσαρί, Toro Rosso
Βαθμολογία οδηγών:
1. Τζένσον Μπάτον - Brawn-Mercedes 95
2. Σεμπάστιαν Φέτελ - Red Bull-Renault 84
3. Ρούμπενς Μπαρικέλο - Brawn-Mercedes 77
4. Μαρκ Γoυέμπερ - Red Bull-Renault 69,5
5. Λιούις Χάμιλτον - McLaren-Mercedes 49
6. Κίμι Ραϊκόνεν - Ferrari 48
7. Νίκο Ρόσμπεργκ - Williams-Toyota 34,5
8. Γιάρνο Τρούλι -Toyota 32,5
9. Φερνάντο Αλόνσο - Renault 26
10. Τίμο Γκλοκ -Toyota 24
11. Χέικι Κοβαλάινεν - McLaren-Mercedes 22
12. Φελίπε Μάσα - Ferrari 22
13. Νικ Χάιντφελντ - BMW Sauber 19
14. Ρόμπερτ Κούμπιτσα - BMW Sauber 17
15. Τζιανκάρλο Φιζικέλα - Ferrari 8
16. Σεμπαστιάν Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari 6
17.Άντριαν Σούτιλ - Force India 5
18. Καμούι Κομπαγιάσι – Toyota 3
19. Σεμπαστιάν Μπουρντέ - STR-Ferrari 2
Βαθμολογία κατασκευαστών:
1 Brawn-Mercedes 172
2 RBR-Renault 153,5
3 McLaren-Mercedes 71
4 Ferrari 70
5 Toyota 59.5
6 Williams-Toyota 36
7 BMW Sauber 34.5
8 Renault 26
9 Force India-Mercedes 13
10 STR-Ferrari 8
Πηγή:auto24
Το πράσινο φως ανάβει, τα μονοθέσια φεύγουν για να ξεκινήσει το τέλος του φετινού και αναπάντεχου πρωταθλήματος. Υπό το βλέμμα 50.000 θεατών ο πρωταθλητής Τζένσον Μπάτον είχε να αποδείξει την αξία του. Ο πρώην προκάτοχος του τίτλου, Λιούις Χάμιλτον ήθελε να στείλει το μήνυμα: ότι δεν έχει σταματήσει να λάμπει το άστρο του και στο… βάθος το νέο πρόσωπο που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στη Formula 1 τα επόμενα χρόνια, ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ήθελε να εισπράξει ο τελευταίο χειροκρότημα στο πέσιμο της αυλαίας του φετινού πρωταθλήματος.
H ατυχία φέρνει χαμόγελα
Σε ένα συναρπαστικό αγώνα δεν θα μπορούσαν να μη λείψουν και τα ευτράπελα. Εξάλλου, στο φετινό πρωτάθλημα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα φαβορί να αποχωρούν και τα αουσάιντερς να μετατρέπονται σε θριαμβευτές.
Αρχικά, η εκκίνηση δεν έκρυβε μεγάλες εκπλήξεις. Ο Χάμιλτον κράτησε την πρώτη θέση, εκκινώντας από την pole position και οδηγούσε την κούρσα μέχρι τον 35ο γύρο. Εκεί ο Βρετανός αντιμετώπισε πρόβλημα στο πίσω δεξί τού φρένο και αναγκάστηκε να αποχωρήσει πριν καλά καλά συνειδητοποιήσει ότι ο τελευταίος αγώνας του ανήκει.
Κάπου εκεί άρχισαν να μεγαλώνουν τα χαμόγελα στην ομάδα της Red Bull και της Brawn GP. O Φέτελ δεν ήθελε να πάρει απλά ένα καλύτερο αποτέλεσμα από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο, προκειμένου να κατακτήσει τη δεύτερη θέση. Έπρεπε να αποδείξει ότι αν δεν υπήρχε ο εξαιρετικός Τζένσον Μπάτον, η πρώτη θέση θα είχε κατακτηθεί από εκείνον.
O Μαρκ Γουέμπερ και αυτός με τη σειρά του ήθελε να κλείσει τη χρονιά με ακόμα ένα βάθρο. Έτσι και αλλιώς ο Γερμανόλς ήταν ευδιάθετος, είχε χιούμορ όλο το Σαββατοκύριακο και ήταν στο χέρι του για το αν θα τερμάτιζε στις πρώτες θέσεις.
Προκαθορισμένος νικητής
Στον 36ο γύρο ο Φέτελ μπάινει στα pit stop για ανεφοδιασμό. Η έξοδος του τον βρίσκει μπροστά από τον Χάμιλτον, ο οποίος ήδη μετρούσε αντίστροφα για την αποχώρησή του. Από εκείνο το σημείο ο πιλότος της Red Bull ήταν εκείνος που οδηγούσε την κούρσα, με τον Μαρκ Γουέμπερ να τον ακολουθεί. Η 2η ομάδα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών έκλεισε την χρονιά πρώτη.
Η Brawn GP με τη σειρά σίγουρα θα ήθελε να κλίσει την χρονιά, βλέποντας τον Μπαρικέλο στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Ο Βραζιλιάνος τερμάτισε στη θέση από όπου ξεκίνησε, την τέταρτη.
Ο Τζένσον Μπάτον θα μπορούσε να έχει φύγει από την πίστα του Άμπου Ντάμπι ακόμα και με τη δεύτερη θέση αλλά η συναρπαστική του μάχη με τον Μαρκ Γουέμπερ στον τελευταίο γύρο του αγώνα δεν του αποκόμισε κάτι καλύτερο από την τρίτη θέση. Βέβαια μικρή σημασία έχει για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος απέδειξε πόσο επαγγελματίας είναι μέσα από την οδήγησή του. Ο Βρετανός πίεζε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Βρετανικό χρώμα στο φιλανδικό απόηχο
Ο Ράικονεν βρέθηκε στην 11η θέση του grid, ενώ ο συμπατριώτης του Κοβαλάινεν στη 13η.
Ο Ράικονεν δεν θα συνεχίσει στην Ferrari του χρόνου αφού τη θέση του έχει πάρει ο Φερνάντο Αλόνσο, ενώ όλα δείχνουν πως και ο Κοβαλάινεν δεν θα βρίσκεται στα ασημένια βέλη τη νέα; Χρονιά. Μάλιστα, ο Κίμι έχει δηλώσει πως αν συνεχίσει να τρέχει στη Formula 1 θα το κάνει μόνο πίσω από το κάθισμα της McLaren. O Μάκινεν, η παλιά δόξα της τρίτης ομάδαε στην κατάταξη των κατασκευαστών, σε τελευταίες του δηλώσεις είχε εκφράσει την απόψη του πως ο Κοβαλάινεν δεν θα πρέπει να φύγει, αφού με τον Χάμιλτον συνθέτουν ένα εξαιρετικό ζυγάρι.
Ν ικητής από αυτή τη μάχη ήταν ο Κοβαλάινεν, ο οποίος με το δικό του τρόπο είπε στην ομάδα του να μην ψάχνει για τον αντικαταστάτη του, μιας και μπορεί να ποντάρει πάνω του στο νέο πρωτάθλημα.
"Σαμουράι" ο Κομπαγιάσι
Ο Ιάπωνας πιλότος της Williams, Καμούι Κομπαγιάσι, εκμεταλλευόμενος τον τραυματισμό του Τίμο Γκλοκ, πραγματοποίησε δύο εξαιρετικές εμφανίσεις. Μάλιστα, κατάφερε στη δεύτερη του εμφάνιση να πιέσει ασφυχτικά τον Τζένσον Μπάτον και λίγο πριν μπει στα pit είχε φτάσει μέχρι και στην τέταρτη θέση. Η έξοδος του, όμως, τον έριξε αισθητά, γεγονός που δεν του απαγόρευσε να πανηγυρίσει και την 6η θέση, παίρνοντας και τους πρώτους του βαθμούς (3) στη Formula 1.
Τραγέλαφος ο Αλγερσουάρι
Ο Ισπανός φύλαγε το πιο κωμικό γεγονός της χρονιάς για το τέλος. Στον 28ο γύρο ο πιλότος της Toro Rossο, ενώ κατευθυνότανε στα pit σταμάτησε στην ομάδα της Red Bull. Ενώ λίγο αργότερα εγκατέλειψε, λόγω έλλειψης καυσίμων. Γεγονός που διαψεύστηκε αργότερα, λέγον τας ότι υπήρχε μηχανικό πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η τελική κατάταξη:
1. Φέτελ, Red Bull 1:43.793
2. Γουέμπερ, Red Bull +17.8
3. Μπάτον, Brawn GP +18.4
4. Μπαρικέλο, Brawn GP +22.7
5. Χάϊντφελντ, BMW +26.2
6. Κομπαγιάσι, Toyota +28.3
7. Τρούλι, Toyota +34.3
8. Μποεμί, Toro Rosso + 41.2
9. Ρόσμπεργκ, Williams +45.9
10. Κούμπιτσα, BMW +48.1
11. Κοβαλάϊνεν, McLaren +52.7
12. Ράικόνεν, Ferrari +54.3
13. Νακαζίμα, Williams +59.8
14. Αλόνσο, Renault +69.6
15. Λιουίτσι, Force India +94.4
16. Φιζικέλα, Ferrari + 1 γύρος
17. Σούτιλ, Force India + 1 γύρος
18. Γκροσεάν, Renault +1 γύρος
19. Χάμιλτον, McLaren
20. Αλγκουερσαρί, Toro Rosso
Βαθμολογία οδηγών:
1. Τζένσον Μπάτον - Brawn-Mercedes 95
2. Σεμπάστιαν Φέτελ - Red Bull-Renault 84
3. Ρούμπενς Μπαρικέλο - Brawn-Mercedes 77
4. Μαρκ Γoυέμπερ - Red Bull-Renault 69,5
5. Λιούις Χάμιλτον - McLaren-Mercedes 49
6. Κίμι Ραϊκόνεν - Ferrari 48
7. Νίκο Ρόσμπεργκ - Williams-Toyota 34,5
8. Γιάρνο Τρούλι -Toyota 32,5
9. Φερνάντο Αλόνσο - Renault 26
10. Τίμο Γκλοκ -Toyota 24
11. Χέικι Κοβαλάινεν - McLaren-Mercedes 22
12. Φελίπε Μάσα - Ferrari 22
13. Νικ Χάιντφελντ - BMW Sauber 19
14. Ρόμπερτ Κούμπιτσα - BMW Sauber 17
15. Τζιανκάρλο Φιζικέλα - Ferrari 8
16. Σεμπαστιάν Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari 6
17.Άντριαν Σούτιλ - Force India 5
18. Καμούι Κομπαγιάσι – Toyota 3
19. Σεμπαστιάν Μπουρντέ - STR-Ferrari 2
Βαθμολογία κατασκευαστών:
1 Brawn-Mercedes 172
2 RBR-Renault 153,5
3 McLaren-Mercedes 71
4 Ferrari 70
5 Toyota 59.5
6 Williams-Toyota 36
7 BMW Sauber 34.5
8 Renault 26
9 Force India-Mercedes 13
10 STR-Ferrari 8
Πηγή:auto24
Vlaxos
0 Δώσε χαστούκι:
Δημοσίευση σχολίου