Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2009

MotoGP πρωταθλητής ο Rossi...



Κρατώντας στα χέρια ένα... κοτόπουλο και ένα αυγό που έγραφε το νούμερο «9», ο Βαλεντίνο Ρόσι, πανηγύρισε τον έβδομο παγκόσμιο τίτλο του στα MotoGP και ένατο συνολικά στην καριέρα του σε όλες τις κατηγορίες αγώνων.



Ένα πρωτάθλημα που ο «ζωντανός θρύλος» των αγώνων σφράγισε και τυπικά τερματίζοντας τρίτος στο GP Μαλαισίας το πρωί της Κυριακής.

Νικητής της κούρσας στη Σεπάνγκ αναδείχτηκε ο Κέισι Στόνερ, κερδίζοντας για δεύτερη διαδοχική φορά μετά την Αυστραλία, ενώ ο Ντάνι Πεντρόσα συμπλήρωσε το βάθρο παίρνοντας την δεύτερη θέση.

Η «Gallina Vecchia» με το 46!

Πέρυσι, το λευκό μπλουζάκι που φόρεσε ο Ρόσι για να γιορτάσει την επιστροφή του στην κορυφή ύστερα από δύο χρόνια, ανέγραφε «με συγχωρείτε για την καθυστέρηση».

Τώρα, στον δεύτερο σερί τίτλο του απέναντι στη νέα γενιά αναβατών, διάλεξε να στείλει ένα μήνυμα του στιλ «ο νέος είναι ωραίος, αλλά ο παλιός είναι αλλιώς», κρατώντας στα χέρια του μια κότα και ένα αβγό με τον αριθμό «9», όσα είναι και τα παγκόσμια πρωταθλήματα που έχει πια στο ενεργητικό του.

Έτσι και οι πλέον δύσπιστοι, δεν έχουν να παρά να του βγάλουν το καπέλο, αποδεχόμενοι το παρατσούκλι που του έχουν κολλήσει αρκετοί συναθλητές του, οι οποίοι τον φωνάζουν G.O.A.T, δηλαδή... Greatest Of All Time.

Η βροχή κατέστρεψε τον Λορένθο



Ο αγώνας καθυστέρησε περίπου 35 λεπτά να αρχίσει λόγω μιας ξαφνικής καταιγίδας που ξέσπασε πάνω από την πίστα της Μαλαισίας. Ήταν μια απόφαση που πάρθηκε από τους αγωνοδίκες προκειμένου οι μηχανικοί να προλάβουν να αλλάξουν ρυθμίσεις στις μοτοσικλέτες των αναβατών.

Ο μεγάλος άτυχος αυτής της διαδικασίας ήταν ο Χόρχε Λορένθο, ο οποίος είδε τον κινητήρα της κανονικής μοτοσικλέτας του να αρνείται να πάρει μπροστά και έτσι αναγκάστηκε να αλλάξει στην εφεδρική.

Ωστόσο η δεύτερη Yamaha M1 δεν ήταν ρυθμισμένη για βρεγμένο και ώσπου να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές, ο ισπανός δεν πρόλαβε να πάρει θέση στην σχάρα εκκίνησης μετά τον αναγνωριστικό γύρο. Αυτό τον καθήλωσε στην τελευταία θέση του grid αντί της δεύτερης που είχε κατακτήσει στις κατατακτήριες δοκιμές.

Πλέον όλα έβαιναν ευνοϊκά για τον Ρόσι, ο οποίος χρειαζόταν απλά μια τέταρτη θέση για να κερδίσει το πρωτάθλημα εφόσον ο Λορένθο κέρδιζε τον αγώνα. Αλλά με τον team mate του στο πίσω μέρος του grid, ο ιταλός μπορούσε να είναι σαφώς πιο άνετος.

Κακή εκτίμηση του Vale στην αρχή

Τελικά ο Ρόσι αποδείχτηκε υπερβολικά χαλαρός στην εκκίνηση, όπου στην προσπάθεια να κρατηθεί στην πρωτοπορία από την pole position, έχασε το σημείο φρεναρίσματος στην πρώτη στροφή, με αποτέλεσμα να τον «καταπιεί» το τσούρμο των αναβατών που ακολουθούσαν.

Έπεσε ένατος, την ώρα που ο Λορένθο πραγματοποιούσε εξαιρετική εκκίνηση για να φτάσει δύο θέσεις πίσω του, προσπερνώντας τον πριν από την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου.

Μπροστά ο Πεντρόσα έχανε την πρώτη θέση από τον Στόνερ, ο οποίος έδειξε ευθύς εξαρχής πολύ δυνατός και αποφασισμένος να καθαρίσει από νωρίς τον αγώνα. Μέχρι τον 6ο γύρο ο αυστραλός αναβάτης της Ducati είχε χτίσει μια διαφορά 8.7' στην πρωτοπορία, την οποία άνοιγε διαρκώς στη συνέχεια.

Η σειρά των τριών πρώτων δεν άργησαν να σταθεροποιηθούν, με τον Στόνερ να οδηγεί την κούρσα μπροστά από τις δύο εργοστασιακές Honda των Πεντρόσα και Αντρέα Ντοβιτσιόζο, ενώ την ίδια στιγμή οι δύο Yamaha κέρδιζαν τις μονομαχίες με τους πιο πίσω αναβάτες την μία μετά την άλλη, κερδίζοντας συνεχώς θέσεις.

Στον 7ο γύρο ο Λορένθο κατάφερε να περάσει τέταρτος μπροστά από τον Τόνι Ελίας, μια θέση την οποία έχασε έναν γύρο μετά από τον Ρόσι.

Το πανηγύρισε στο πόντιουμ


Από εκεί και μετά ο Doctor άρχισε να απομακρύνεται από τον Λορένθο, σε μια προσπάθεια να μειώσει την αρκετά μεγάλη απόσταση που τον χώριζε από τον τρίτο Ντοβιτσιόζο.

Ο Ρόσι έκανε τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, με φανερή πρόθεση να φτάσει στο βάθρο ώστε να πανηγυρίσει από εκεί τον τίτλο.

Τελικά δεν χρειάστηκε να δώσε μάχη με τον συμπατριώτη του, ο οποίος μερικούς γύρους πριν από το τέλος είχε ένα γλίστρημα στο πίσω μέρος της Honda του και κατέληξε στο γρασίδι, μια εξέλιξη που ανέβασε τον Ρόσι στην τρίτη θέση.

Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το τέλος, με τον Στόνερ να πανηγυρίζει την τέταρτη φετινή νίκη του με διαφορά 14.6' (!), τον Πεντρόσα να παίρνει την δεύτερη θέση και τον Βαλεντίνο Ρόσι να στέφεται πρωταθλητής, συμπληρώνοντας το βάθρο των νικητών μπροστά από τον Λορένθο, που ήταν ο κύριος αντίπαλός του στη φετινή μάχη για τον τίτλο.

Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Νίκι Χέιντεν με την δεύτερη εργοστασιακή Ducati ύστερα από έναν εξαιρετικό αγώνα, αφήνοντας πίσω του τον σπεσιαλίστα στο βρεγμένο, Κρις Βερμιούλεν.

Ο Αυστραλός της Suzuki έκλεψε την παράσταση στην προτελευταία εμφάνισή του στα MotoGP (του χρόνου θα οδηγεί στα WSBK), καθώς ξεκίνησε μόλις 14ος τον αγώνα, παρόλα αυτά κατάφερε να φτάσει μέχρι την έκτη θέση.

Έβδομος ήταν ο Τόνι Ελίας της Gresini Honda, ενώ την κορυφαία 10άδα συμπλήρωσαν κατά σειρά οι Μάρκο Μελάντρι (Hayate Kawasaki), Λόρις Καπιρόσι (Suzuki) και Μίκα Κάλιο (Pramac Ducati).

«Σπουδαίο επίτευγμα»

Στον... ένατο ουρανό, όσα είναι και τα παγκόσμια πρωταθλήματα που αναγράφονται πλέον στο παλμαρέ του, βρίσκεται ο Βαλεντίνο Ρόσι. Ο 30χρονος Ιταλός είναι μαθηματικά αδύνατο να χάσει τον τίτλο από τον τον Χόρχε Λορένθο στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στην Βαλένθια. «Είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα», τόνισε ο Ρόσι μετά την κούρσα στην Σεπάνγκ.

«Για εμένα είναι το ένατο παγκόσμιο πρωτάθλημα και το έβδομο στα MotoGP, και θα πρέπει να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους της Yamaha και τα παιδιά στο γκαράζ μου, που με βοήθησα να φτάσω σε αυτή την μεγάλη επιτυχία.

Όλη τη σεζόν είχα σπουδαίους αντιπάλους, ειδικά τον Χόρχε, τον team mate μου, ο οποίος ήταν διαρκώς πολύ κοντά μου (στην βαθμολογία).

Είχαμε κάποιες μεγάλες μονομαχίες και πρόκειται για έναν σπουδαίο αντίπαλο, και τον συγχαίρω για αυτό. Αλλά τώρα θα προσπαθήσουμε να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε αυτό που πετύχαμε. Είναι αρκετά μεγάλο».

Αλλά και ο Λορένθο συνεχάρη τον Doctor, δίνοντας ραντεβού μαζί του για την επόμενη σεζόν, όταν και θα προσπαθήσει να πάρει τη ρεβάνς: «Θέλω να συγχαρώ τον Βαλεντίνο γιατί φέτος με κέρδισε, τόσο απλά», είπε ο 22χρονος Ισπανός.

«Πρόκειται απλά για έναν νικητή. Ίσως του χρόνου τον κερδίσω εγώ. Ήταν μια φανταστική κούρσα για μένα γιατί ξεκίνησα τελευταίος στο grid και έπρεπε να προσπεράσω πολλούς αναβάτες για να βρεθώ μπροστά.

Στην αρχή του αγώνα ένιωθα μια χαρά πάνω στην μοτοσικλέτα, αλλά μερικούς γύρους μετά άρχισα να χάνω την αίσθηση της πρόσφυσης και γλιστρούσα πολύ».


Θέση Οδηγός - Ομάδα Laps Χρόνος Grid Βαθμοί Βαθμοί Κατασκευαστή
1 Κέισι Στόνερ - Ducati Marlboro Team 21
2 Ντάνι Πεντρόσα - Repsol Honda Team 21
3 Βαλεντίνο Ρόσι - Fiat Yamaha Team 21
4 Χόρχε Λορένθο - Fiat Yamaha Team 21
5 Νίκι Χέιντεν - Ducati Marlboro Team 21
6 Κρις Βερμιούλεν - Rizla Suzuki MotoGP 21
7 Τόνι Ελίας - San Carlo Honda Gresini 21
8 Μάρκο Μελάντρι - Hayate Racing Team 21
9 Λόρις Καπιρόσι - Rizla Suzuki MotoGP 21
10 Μίκα Κάλιο - Pramac Racing 21
11 Αλέις Εσπαργκαρό - Pramac Racing 21
12 Αλεξ Ντε Αντζελις - San Carlo Honda Gresini 21
13 Κόλιν Εντουαρντς - Monster Yamaha Tech 3 21
14 Γκάμπορ Ταλμάσι - Scot Racing Team 21
15 Τζέιμς Τόζλαντ - Monster Yamaha Tech 3 21
- Αντρέα Ντοβιτσιόζο - Repsol Honda Team 14 Εγκατάλειψη
- Ράντι Ντε Πουνιέ - LCR Honda 1 Εγκατάλειψη


Βαθμολογία αναβατών
Αναβάτης Βαθ.
1 Βαλεντίνο Ρόσι (Fiat Yamaha Team) 286
2 Χόρχε Λορένθο (Fiat Yamaha Team) 245
3 Κέισι Στόνερ (Ducati Marlboro Team) 220
4 Ντάνι Πεντρόσα (Repsol Honda Team) 209
5 Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Repsol Honda Team) 152
6 Κόλιν Εντουαρντς (Monster Yamaha Tech 3) 148
7 Λόρις Καπιρόσι (Rizla Suzuki MotoGP) 108
8 Μάρκο Μελάντρι (Hayate Racing Team) 108
9 Κρις Βερμιούλεν (Rizla Suzuki MotoGP) 105
10 Τόνι Ελίας (San Carlo Honda Gresini) 105
11 Αλεξ Ντε Αντζελις (San Carlo Honda Gresini) 105
12 Ράντι Ντε Πουνιέ (LCR Honda) 101
13 Νίκι Χέιντεν (Ducati Marlboro Team) 93
14 Τζέιμς Τόζλαντ (Monster Yamaha Tech 3) 88
15 Μίκα Κάλιο (Pramac Racing) 64
16 Νικόλο Κάνεπα (Pramac Racing) 38
17 Γκάμπορ Ταλμάσι (Scot Racing Team) 19
18 Αλέις Εσπαργκαρό (Pramac Racing) 13
19 Σέτε Τζιμπερνάου (Onde 2000 Team) 12
20 Γιούκι Τακαχάσι (Scot Racing Team) 9
21 Μίκελ Φαμπρίτσιο (Pramac Racing) 0

Βαθμολογία κατασκευαστών
Κατασκευαστής Βαθ.
1 Yamaha 366
2 Honda 272
3 Ducati 261
4 Suzuki 141
5 Kawasaki 108

Πηγή:tanea
Vlaxos


0 Δώσε χαστούκι:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε το θεμα που διαβασατε;

Share